O nas

Nasza szkoła jest niewielką placówką oświatową w Gminie Bochnia. Do szkoły uczęszczają uczniowie z miejscowości Dąbrowica, Gierczyce i Grabina. Szkoła mieści się w parterowym budynku, który dysponuje siedmioma salami lekcyjnymi, salą gimnastyczną z bogato wyposażonym zapleczem sportowym, pracownią komputerową z dostępem do internetu. Na terenie przyszkolnym znajduje się boisko rekreacyjne, plac zabaw oraz wyasfaltowane boisko do gry w siatkówkę. Warunki lokalowe oraz niewielka ilość oddziałów pozwala na prowadzenie zajęć na jedną zmianę. Właściwa baza lokalowa, mała liczebność klas oraz wykwalifikowana kadra sprzyja stworzeniu uczniom optymalnych warunków rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i fizycznego oraz zapewnienie wszystkim szansy pełnego wykorzystania swoich możliwości.

Nasza szkoła oferuje:

  • bezpieczeństwo i domową atmosferę
  • wysoki poziom kształcenia poparty sukcesami uczniów w rywalizacji konkursowej
  • życzliwość kompetentnych i doświadczonych pedagogów
  • nieodpłatną naukę języka angielskiego już w oddziale przedszkolnym
  • zindywidualizowane podejście do ucznia w celu rozpoznania jego szczególnych uzdolnień lub trudności
  • zajęcia wyrównawcze dla uczniów mających trudności w nauce
  • opiekę pedagogiczną, psychologiczną i logopedyczną
  • zajęcia pozalekcyjne: koło teatralne, taneczne, plastyczne, przyrodnicze, językowe
  • udział w zajęciach Uczniowskiego Klubu Sportowego
  • możliwość odbywania zajęć z wychowania fizycznego na basenie i korzystania z lekcji pływania pod opieką doświadczonych instruktorów
  • dodatkowe lekcje przygotowujące do sprawdzianu po klasie VI
  • możliwość korzystania z pracowni internetowej
  • organizację życia kulturalnego: wyjazdy do kina, teatru, muzeów, na wycieczki, zielone szkoły, uroczystości szkolne i środowiskowe
  • możliwość korzystania z tanich obiadów szkolnych

Zadania szkoły:

  • I. Szkoła w zakresie nauczania zapewnia uczniom:
    Naukę poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem.
  • Poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia.
  • Przekazywanych treści przewidzianych programem nauczania.
  • Rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo – skutkowych,funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych itp.).
  • Rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego.
  • Traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie.
  • Poznawanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego.
    Poznawanie dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej.

II. Nauczyciele kształcą u uczniów umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy, aby lepiej ich przygotować do pracy w dzisiejszych warunkach. W tym celu szkoła uczy:

  • Planowania, organizowania i oceniania własnej nauki, przyjmowania za nią coraz większej odpowiedzialności.
  • Skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia i brania pod uwagę stanowiska innych ludzi, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym, przygotowania do publicznych wystąpień.
  • Efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowania więzi międzyludzkich, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji, skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm.
  • Rozwiązywania problemów w twórczy sposób.
  • Poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną.
  • Odnoszenia zdobytej wiedzy do praktyki oraz tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków.
  • Rozwijania sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań.
  • Przyswajania sobie metod i technik negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów.

III. Nauczyciele w swojej pracy wychowawczej wspierają obowiązki rodziców i zmierzają do tego, aby uczniowie:

  • Znajdowali w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym zdrowotnym a także estetycznym, moralnym, duchowym.
  • Rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie.
  • Mieli świadomość życiowej użyteczności zarówno poszczególnych przedmiotów szkolnych, jak i całej edukacji na danym etapie.
  • Stawali się coraz bardziej samodzielni wymiarze indywidualnym i społecznym godząc umiejętnie dążenie do dobra własnego z dobrem innych.
  • Brali odpowiedzialność za siebie i za innych.
  • Uczyli się właściwie i krytycznie korzystać z wolności własnej i szanowali wolność innych.
  • Poszukiwali, odkrywali i dążyli na drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia wielkich celów życiowych.
  • Przyjmowali właściwa i wartości dla odnalezienia własnego miejsca w świecie.
  • Uczyli się szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego oraz przygotowywali się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie w duch przekazu dziedzictwa kulturowego i kształtowania postaw patriotycznych.
  • Przygotowywali się do rozpoznawania wartości moralnych dokonywania wyborów i hierarchizacji tych wartości oraz mieli możliwość doskonalenia się.
  • Kształtowali w sobie postawę dialogu, umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów.
  • Umieli współdziałać i współtworzyć w szkole wspólnotę nauczycieli i uczniów,która dąży do wspólnie wyznaczonego celu.